onsdag 13 januari 2010

Broken Day

Den 13 januari är en onsdag. Inte ens en fredag, men ändå så är det som att universum under tidens lopp har förvridit konceptet om otur från fredagar till onsdagar. Idag är dagen som nästan allting verkar trasigt i min närhet. Visst, bilden kanske är lite väl i hårdaste laget men det ligger ändå något i det. Mina skor, mina underbara skor är nu så slitna att jag måste byta både hela träklacken och gummisulan på trampdynan. Pengar som jag har, men inte kan lägga ut. Jag kommer för sent till gymmet där Alexander väntar, och knapparna på min rock börjar lossna. Saker är till för att slitas, men fan jag är ju försiktig med grejerna! Handskarna är trasiga och jag känner mig som en luffare när jag går på stadens gator och letar jobb. När jag äntligen kommer hem efter dagens andra cykeltur, så kall att ögonfransarna har fryst ihop i ögonvrån, så upptäcker jag att mina andra skor helt saknar sula på ena foten. Måste ha ramlat av mitt i mitt nyårsmaraton. Helvete. Visserligen är klockan bara halv 2, och vi ska försöka att vända den här trenden nu..

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar