lördag 9 januari 2010

"Water makes you Weak, Nike makes you Strong"




Jag antar att jag inte är den enda, men visst kan ni hålla med om att det ibland är lättast träna när man har bra utrustning? Designen på träningskläder och material är för mig väldigt psykiskt väsentligt när det kommer till att prestera bättre. Men det gäller inte bara träning, det gäller allt i princip. Jag äter hellre mat med dyra och utvalda varor än El Dorado, även om det ger plånboken skrubbsår. På samma sätt blir maten alltid godare med bra cookware, som används i ett bra kök. Det handlar kanske bara om psykiska skillnader, men varför inte liksom? Why settle for the lesser?

Hellre Apple än Windows, Apotekarnes än Nygårda, Coke än Pepsi, Nike än Adidas, Speedo än Arena, Bregott än Lätta, Zeta än Barilla, San Pelligrino än Ramlösa. The list goes on..



S.

2 kommentarer:

  1. Det där med träningskläder är ett faktum. Jag kan inte gå och gymma i random t-shirt och badshorts. Kanske beror lite på "Nej vad ska folk tänka" - faktorn.
    Men "Why settle for the lesser?" är enkelt, man kanske inte har något annat val *räcker upp handen*

    http://fabianskarp.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. håller nog med elin där ;)
    /nat

    SvaraRadera